‘Geile Gerrit’: “Ik liep op straat en werd uitgemaakt voor rotte vis”

Het RTL5-programma X Cherso ging in 2011 op zoek naar nieuwe castleden voor het programma Oh Oh Cherso. In het programma Oh Oh Cherso bracht een groep jongeren hun zomervakantie door in een villa in het Griekse Chersonissos. Gerrit Beljaards (30) uit Den Haag deed auditie voor het programma, maar kreeg geen rol in de serie. Door zijn auditie kreeg hij bijnaam ‘Geile Gerrit’, waar hij tot de dag van vandaag nog altijd last van heeft. Zijn deelname aan het programma Wie Trouwt Mijn Zoon (WTMZ) was ook geen succes, nadat Gerrit werd weggestuurd toen de beelden van X Cherso aan bod kwamen.

Heb je spijt van jouw deelname aan X Cherso?
„Vlak nadat ik naar huis gestuurd werd in WTMZ, had ik heel veel spijt van. Wanneer ik op straat liep, werd ik aangesproken als ‘Geile Gerrit’. Ik dacht: Shit, hoe kom ik ooit van deze naam af? Maar opeens kreeg ik allemaal interview-aanvragen van de Party, Privé en RTL Boulevard en dat vond ik eigenlijk wel leuk.”

Screenshot: Gerrit Beljaards tijdens een interview met RTL Boulevard.

Screenshot: Gerrit Beljaards tijdens een interview met RTL Boulevard.

Hoe reageerde mensen op straat over jouw deelname aan de programma’s?
„De reacties waren eigenlijk alleen maar negatief. Ik kon op een gegeven moment niet meer over straat of ik werd uitgemaakt voor rotte vis. Ook keken mensen in mijn karretje wanneer ik in de supermarkt liep, dat is niet fijn. Ik werd continu herkend, maar niet op een goede manier. Deze periode heeft er ook voor gezorgd dat ik al mijn vrienden ben verloren. Zij vonden dat de dingen die ik deed niet door de beugel konden.”

Vlak na jouw deelname aan WTMZ was er ook een mindere periode: je zou gestalkt worden. Klopt dit?
„Ja, dat klopt zeker. Vlak na WTMZ werd ik zes maanden lang gestalkt. Er waren momenten dat de stalkers voor mijn huis of het huis van mijn moeder stonden en uiteindelijk werd er zelfs ingebroken. Deze periode heeft veel schade aangericht. Ik kon niemand meer vertrouwen en het zorgde er voor dat ik een ander mens werd. Sommige mensen denken blijkbaar dat mensen van televisie het allemaal goed voor elkaar hebben en veel geld hebben. Dat is zeker een negatief gevolg van mijn tv-optredens.”

Je hebt geprobeerd om van jouw ‘geile’ imago af te komen. Waarom?
„Ik wilde graag van dit imago af. Ik wilde meerdere dingen doen: zingen, presenteren, produceren en talent ontdekken. Ik wilde op mijn manier naam maken en niet als Geile Gerrit. Door die ene naam nemen mensen je niet meer serieus. Als ik de bijnaam ‘Lange Gerrit’ of ‘Grappige Gerrit’ gekregen had, was het anders gelopen.”

Op welke manier heb je daar last van gehad?
„Ik heb nog een aantal pogingen gedaan om iets met televisie te doen, maar dat is niet gelukt. Als ik ergens kwam om auditie te doen, ging het altijd mis omdat producenten achter mijn tv-geschiedenis kwamen. Ik heb auditie gedaan voor Utopia, maar ook daar lukte het niet door mijn naam. Ook wil ik doorbreken als volkszanger, maar bij Bloed Zweet en Tranen was het hetzelfde liedje.”

Je doet nu mee aan het programma When Will I Be Famous om jouw eigen reality-programma te winnen. Waarom doe je hier aan mee?
„Ik wil een andere kant van mezelf laten zien, de Gerrit die ik écht ben. Ik ben wel een drukke jongen maar heb ook zeker een rustige en zorgzame kant. Ook wil ik laten zien wat ik te bieden heb als levenslied-zanger. De stemmen vallen alleen nog tegen, al had ik niets anders verwacht. Het lijkt alsof mensen mij, na al die tijd, nog steeds boycotten.”

Een gedachte over “‘Geile Gerrit’: “Ik liep op straat en werd uitgemaakt voor rotte vis”

  1. Pingback: Bekend van TV | “Een nieuwe liefde zoeken kan ook zonder camera”

Plaats een reactie