‘Oh Oh Gio’: “Als een feestje uitverkocht was, kwam ik vaak alsnog binnen”

Zijn auditie in het programma X Cherso zorgde er voor dat Giovanni Diekema in 2011 een rol kreeg in het programma Oh Oh Cherso. De Utrechter mocht met de andere cast-leden op vakantie naar het Griekse Chersonissos. Het derde seizoen van het reality-programma werd gemiddeld door zo’n 600.000 mensen bekeken en Giovanni werd plots een bekend gezicht.

Hoe ben je op het idee gekomen om jezelf op te geven voor Oh Oh Cherso?
„Het was niet mijn eigen idee. Ik werd opgegeven voor een vriendin, zij vond dit echt een programma voor mij. In die tijd gaf ik danslessen en werkte ik in een kledingwinkel.”

Giovanni Diekema (foto links) deed als castlid van Oh Oh Cherso ook mee aan het programma The Pain Game

Giovanni Diekema (foto links) deed als castlid van Oh Oh Cherso ook mee aan het programma The Pain Game

Sommige deelnemers aan het programma kregen een bepaalde stempel opgedrukt. Was je hier niet bang voor?
„Nee, ik ben niet zo snel bang. Het maakt mij allemaal niet zo veel uit wat mensen van mij denken of vinden. Dat boeit mij echt niets. Ik heb een toptijd gehad tijdens de opnames, ik heb alleen maar genoten. Het was jammer dat het maar beperkt bleef tot één seizoen.”

Je deed ook mee aan het programma Echte Meisjes en Jongens op de Prairie. Hoe heb je dit ervaren?
„Voor dit programma werd ik benaderd door RTL. Ik zal deze tijd nooit vergeten. De opnames werden gehouden in de Amerikaanse staat Utah. Ik sliep tussen de slangen en heb paardgereden wat ik nog nooit had gedaan. Het was een top ervaring.”

Hoe waren de reacties op jouw deelnames aan de programma’s?
„Ik kreeg veel reacties over mijn rol in de programma’s. Het waren bijna allemaal leuke reactie. Als je gewoon jezelf blijft kan er niet zoveel verkeerd gaan. Aandacht is aandacht, men heeft het over je en dat is goed.”

Is jouw leven veranderd na het programma?
„Ja, zeker. Door mijn deelname aan het programma was ik opeens een bekende Nederlander. In het begin was dit wennen, maar later raakte ik er aan gewend. Sommige dingen werden ook makkelijker omdat ik een bekend gezicht had. Wanneer tijdens het stappen een feestje bijvoorbeeld uitverkocht was, kwam ik alsnog binnen omdat ik een bekende kop had. Ik heb nooit echt de negatieve kanten van bekend zijn meegemaakt.”

Wordt je tegenwoordig nog herkend op straat?
„Ja, ik word nog steeds herkend. Ik heb een tijdje terug mijn baartje laten staan en een ander kapsel genomen, maar de mensen op straat herkennen mij nog steeds. Best grappig.”

Plaats een reactie