“Ik heb een leuke meid overgehouden aan het programma”

Ron Blokker (26) deed in 2014 mee aan het programma Is this love?. Hij probeerde via het SBS6-programma de ware liefde te vinden in een luxe villa. Ron verbleef in een villa in Vinkeveen met vijf andere vrijgezelle deelnemers. Heel Nederland kon zich opgeven om te daten met één van de kandidaten. Uiteindelijk wist Ron zijn nieuwe liefde te vinden in Daisy en was daarmee de eerste deelnemer die de villa verliet met een nieuwe liefde.

Hoe ben je er bij gekomen om mee te doen aan het programma?
„Ik zag een oproep voor het programma voorbij komen op internet. De oproep was of ik op zoek was naar ware liefde en het leven in een luxe villa. Deze combinatie leek mij wel wat.”

Ron Blokker leerde via het programma zijn nieuwe liefde Daisy kennen.

Ron Blokker leerde via het programma zijn nieuwe liefde, Daisy, kennen.

Kon je de liefde niet op een andere manier vinden?
„Ik kom uit een klein dorpje in Noord-Holland, Lutjebroek, en was nooit echt de ware tegengekomen. Ik zag de oproep en het leek mij een leuke manier om het te proberen.”

Je hebt een maand in de villa gezeten. Hoe heb je dit ervaren?
„Het was een hartstikke leuke tijd. Ik had het allemaal dik voor elkaar en heb er een leuke meid aan over gehouden en we zijn nog steeds samen. Ik werd elke dag tussen 9 en 10 uur wakker. Altijd eerst even een bakkie koffie doen en daarna eten, sporten, lunchen, tussendoor kijken of er nog nieuwe dates waren en in de middag een beetje voetballen, lezen, in de tuin zitten en een beetje met de anderen praten. Het voelde eigenlijk als een vakantie.”

De kijkers konden jou de hele dag in de gaten houden Hoe heb je dit ervaren?
„Aan het begin hield je daar wel rekening mee en moest ik er erg aan wennen. Later had ik het minder in de gaten, wel was ik met bepaalde dingen terughoudender dan normaal. Tijdens discussies hield ik me wel in, zodat ik bijvoorbeeld niet kwetsend of racistisch was.”

Het programma kwam echter nooit echt van de grond, hoe denk je dat dit komt?
„Dat is moeilijk om te zeggen. Misschien heeft het er mee te maken dat er op dit moment al veel reality-programma’s op de televisie te zien zijn. Ik denk dat het misschien gewoon niet aansprak.”

Ben je na jouw terugkomst uit de villa herkend op straat?
„Ja, ik ben wel een aantal keer herkend. De reacties van mensen op straat waren allemaal positief, dus dat is hartstikke mooi. Vrienden vonden dat ik aan het begin van het programma een beetje onwennig overkwam op televisie, maar later werd ik gewoon mezelf.”

Je deed eerder mee aan het SBS6-programma De Grote Vakantieshow. Heb je ambities in de televisiewereld?
„Ik heb niet echt die ambitie, maar ik vind het een interessante en leuke wereld. Het is meer de nieuwsgierigheid naar die wereld, dan een ambitie. Ik vind het leuk om te zien hoe dat allemaal in elkaar zit.”

Plaats een reactie