Michella Kox: “Ik ben geen lieverdje, dat weet ik van mezelf”

Michella Kox werd bij het grote publiek bekend door haar deelname in verschillende RTL5-programma’s. Kox deed in 2008 mee aan Dames in de Dop en was de afgelopen jaren te zien in Echte Meisjes in de JungleEchte Meisjes en Jongens op de Prairie, Liefde, Lust of Laten Lopen en Shopping Queens. Ook bracht ze een single uit. De 35-jarige Arnhemse werd tijdens de programma’s vaak klagend en ruziënd op televisie getoond.

Door de programma’s werd je een bekend gezicht, wat vond je hier van?
„In het begin was dit erg wennen, maar tegenwoordig is het normaal. Ik ben er in de loop der tijd gewend aan geraakt. In mijn woonplaats word ik tegenwoordig niet zo vaak meer herkend. Ik woon in een klein plaatsje en daar kent iedereen mij ondertussen wel. Als ik in andere steden ben, herkennen mensen mij wel. Soms willen mensen met mij op de foto of zie ik mensen over mij praten. Dat is wel leuk.”

Screenshot: Michella Kox tijdens het RTL5-programma Echte Meisjes in de Jungle

Screenshot: Michella Kox tijdens het RTL5-programma Echte Meisjes in de Jungle

Hoe waren de reacties op jouw deelname aan de programma’s?
„Die waren soms positief en soms negatief, maar dat blijf je houden. Ik ben een apart geval, dus negatieve reacties zijn er ook. Er is nooit iemand naar mij toe gekomen om iets negatiefs te zeggen, maar dat gebeurt meestal via berichtjes op Facebook. Ze noemen mij dan een kutwijf, maar wat maakt mij dat nou uit? Ze zeggen het dan wel over de computer, lekker makkelijk. Die reacties doen mij echt helemaal niets, totaal niet. Als iemand zich wel druk gaat maken over al die berichten, is diegene rijp voor het gekkenhuis.”

Omdat je een bekend gezicht bent, schrijven de media regelmatig over je. Wat vind je hier van?
„Dat vind ik in principe niet erg, maar wel als ze onzin over mij schrijven. Er zijn wel eens onzin-berichten over mij de wereld in gegooid, over dat ik bijvoorbeeld nog zwanger zou zijn terwijl dat niet meer zo was. Als ze iets over mij schrijven, moeten ze naar mij toe komen om het te controleren, maar dat doen ze niet. Dat is jammer.”

Je wordt op sommige websites omschreven als ‘realitybitch’. Vind je dat vervelend?
„Nee, dat vind ik niet verveld want dat ben ik ook. Ik ben geen lieverdje, dus dat vind ik niet erg. Hoe ik op televisie was, ben ik in het echt ook. Ik vind het wel leuk, want ik kan alles doen en zeggen wat ik wil. Ik heb er absoluut geen spijt van. Het is niet zo dat er bepaalde dingen in het programma in scene gezet zijn.”

Je kwam vechtend op televisie, vind je dat moeilijk om te zien?
„Nee, dat vind ik niet moeilijk. Ik heb er ook zeker geen spijt van. Mijn familie vind dat ook niet erg, want zo ben ik. Ik kom voor mezelf op als dat moet, dus waarom zou ik spijt hebben?”

Je plaatste een filmpje over Regilio Tuur. Vind je dat je een bepaalde macht heb om je bekend bent?
„Nee, dat vind ik niet. Ik denk juist dat dit minder is, omdat mensen altijd een oordeel over jou hebben. Het is wel zo dat veel mensen het zien, maar het zorgt niet voor een bepaalde macht.”

Ben je binnenkort weer te zien op televisie?
„Ja, maar dat kan ik niets over zeggen. Ik ben de afgelopen tijd voor vijf programma’s gevraagd, maar ga er aan één meedoen. Ik kan er verder niets over zeggen, maar ik ben binnenkort wel weer op televisie te zien.”

Je plaatste hier een bericht over op Facebook, wat zorgde voor een gerucht over Utopia. Wat vond je daar van?
„Dat was echt gekkenwerk. Het was grappig om te zien, want ik heb het woord Utopia niet eens gebruikt. Iemand reageerde op het bericht dat ik misschien naar Utopia zou gaan en iedereen nam dat over. Ik weet niet hoe zij daar bij gekomen zijn, maar het is grappig om te zien. Maar ik ga niet vertellen of het gerucht klopt of niet.”

Denk je dat jouw televisieoptredens een negatief gevolg kunnen hebben tijdens bijvoorbeeld solliciteren?
„Ik heb momenteel geen werk, maar dat denk ik niet. Ik word toch geen bankdirecteur, want daar ben ik niet voor opgeleid. Ik heb één diploma als administratief medewerkster, maar daar zal dat geen probleem zijn.”

Plaats een reactie